wtorek, 8 stycznia 2013

"Karuzela z Madonnami" T. Raczek



Karuzela z Madonnami  to książka o kobietach. Kobietach, które zafascynowały Tomasza Raczka. Bądź to swoim głosem, bądź charyzmą, bądź inną zaletą ducha lub umysłu. Jak sam twierdzi:

Zawsze fascynowały mnie kobiety niepasujące do stereotypu: ani polskiego, czyli matki-Polki, ani niemieckiego – trzech „K” (Kinder – dzieci, Küche – kuchnia, Kirche – kościół), ani żadnego innego. Zauważałem przede wszystkim te, które miały silne osobowości, wyjątkowe zdolności i odwagę, by żyć na własny rachunek. (s.11)

„Wsadził” więc je wszystkie (a jest ich pięćdziesiąt siedem) na „jedną karuzelę” i „zakręcił”…

Z niektórymi przeprowadził wywiad, o innych tylko opowiedział ciekawostki, pochwalił, popytał i dał mi, czytelniczce, niezły zawrót głowy. Od ilości tych osobistości. Dałam się „wkręcić” i doczytałam bez pawia do końca, a to dobry znak.:)

·         Tomasz Raczek, Karuzela z Madonnami, Wydawnictwo Latarnik, Michałów-Grabina 2003

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz